Ella – Šrilanka

Takoj ko smo prišli z vlakom v Ello sem si sama pri sebi rekla “Končno eno mestece, kjer je ena turistična ulica, na kateri se zbira večina popotnikov.” Takih ulic sem vajena iz preteklih potovanj po Aziji, a jih tukaj ni veliko.

Hitro smo paiskali tuk tuka, da nas je odpeljal do rezerviranje sobe preko bookinga – Littleadems ViewSoba je od mesta oddaljena 5 minut hoje po bližnici ter samo 2 km od priljubljene izletniške točke Little Adam’s Peak.

Ella je res prijetno mestece, ki ima v okolici veliko možnosti za teking in raziskovanje okolice. Poleg trekingov lahko obiščete v bližnji in dalni okolici čajne plantaže in tovarne čaja (Tea factory). Seveda pa si morate pogledati tudi slavni most 9-ih lokov ali Nine Arch Bridgre. To so le tri stvari, ki si jih lahko pogledate praktično v enem dnevu, če imate nekaj sreče z vremenom.

Prvi dan  smo se le malo sprehodili po mestu, potem pa nas je dež pregnal v sobo, kjer sva uredila malo igrišče za najino princesko, ki ga je poimenovala Princeskin grad. 🙂 Vse sobe imajo mreže proti komarjem in to je Lii res všeč. Pred sobo smo imeli prijetno malo pokrito teraso, kjer smo v miru preživeli deževno popoldne med urejanjem fotografij in iskanju novih poti za raziskovanje v prihodnih dneh.

Drugi dan smo tako po obilnem zajtrku smupaj odšli na Little Adam’s Peak, čeprav nismo imeli ravno sreče z vremenom. Deževalo ni, razgled pa ni bil tako kot smo si ga želeli, a lahko bi bilo še slabše. Do vznožja na Little Adam’s Peak se sprehodiš mimo mesta in mimo čajnih plantaž po poti, potem pa pri kažipotu odviješ na ožjo stezo in nadaljuješ še dobrih 10 minut in si na vrhu, kjer je manjša kapelica. Pot ni tako zahtevna, seveda pa je priporočljivo imeti dobro obutev, še posebej v tem rahlo deževnem obdobju. Mi se na drug vrh nismo povzpeli, ker je bil malce zahtevnejši spust in z Lijo v naročju to ni ravno zabavna stvar. Ko smo se vračali nazaj proti mestu smo pri razcepu poti nadaljevali po širši vozno poti do Newburgh Estate tea factory čajne tovarne, ki pa je bila v našem času še zaprta. Prijazni varnostnik nam je povedal, da je slavni most devetih lokov le 1 km oddaljen od tovarne in nja si ga gremo pogledati, kasneje ko se vrnemo pa bo tovarna odprta.

Demodara Nine Arch Bridge (Ella)

Slavni most je enostavno dostopen mimo tovarne čaja Newburgh Estate tea factory in nadaljuješ do cca 300 metrov naprej do prvega razcepakjer odviješ levo in se pričneš hitro spuščati mimo manjšega naselja in prideš direktno do železniške proge, kjer do mostu nadaljuješ pot kar po tirih. Mogočen most imenujejo tudi The Bridge in the sky in so ga zgradili v času (1921), ko je bila Sri Lanka del Caylona, le ta pa del Britanskega imperija. Most so naredili British konstruktorji in ima naslednje karakteristike.

Dolžina 300 ft (91.44m)
Širina 25 ft (7.62m)
Višina 80 ft (24.38m)
Št. lokov  9

Most je upodobljen tudi v filmu Harry Potter world pri gradu Hogwarts. Okolica most naredi še mogočnejši, saj je dolini rastejo palme na okoliških gričih in povsem pri mostu pa je manjša plantaža čaja. V času, ko smo čakali na vlak sem stopila do edine obiralke čajo in jo prosila za nekaj fotografij, a gospa se ni motela in mirno nabirala čaj naprej, medtem, ko sem bila sama skrita med čajevci. 🙂

V času našega sprehoda preko mostu smo počakali en vlak, enega pa smo zamudili za nekaj minut, a sem ga slikala in razgledne točke. Star parni vlak se na tem mestu pelje s podobno hitrostjo, da bi lahko skoraj tekel poleg njega. 🙂 Ker ni bilo pametne povezave med Demodaro in Ello smo se odločili, da pot nadaljujemo nazaj kot smo prišli in si pogledamo še čajno tovarno.

Vzpon nazaj je bil malce težji kot spust, tovarna pa je bila vredna ogleda (500 RLK na osebo). Trenutno v Newburgh Estate tea factory prosizvajajo zeleni čaj za verigo Finlays, katera potem na borzi proda proizvod naprej tudi čajnim hišam Yogi, Lipton, Twinnings, Loyd,…. Ker fotografiranje ni dovoljeno je samo nekaj fotografij pred ogledom in na poskušini. Vrečka 250g čaja je bila 500 RLK.

Mi smo pot iz Elle malce po sreči nadaljevali isti dan s taksijem po polovični ceni (3000 LRK) direktno v UdaWalawe, kjer si bomo ogledali NP, ki je znan predvsem po slonih.