Battambang z okolico

Zjutraj sva bila dogovorjena da ob 9.00 štartamo z motorji na ookolice, a midva sva se prebuila šele nekaj minut čez 10h, tako da se nam je vse malce prestavilo. Vsak na svojem motorčku s šoferjem smo se podali najprej do templja na hribu Phnom Sampeau, ki je oddaljen 12 km od Batambanga in je znan po številnih usmrtitvah domočinov, ki so jih pod vodstvom Pol Pota zagrešili Rdeči kmeri v letu 1979, le te so zmetali v jame in požgali njihove vasi. V spomin na preminule so v jami naredili stupo s posmrtnimi ostanki. Prav tako kot v Battambangu so tudi tu Kmeri zaplenili svetišče, ga spremenili v zapor in po koncu povsem porušili, sedaj počasi s pomočjo prostovolnih prispevkov svetišče obnavljajo in donatorje zapisujejo na velike table na poti proti vrhu.

Od tu smo se podali po lokalnih poteh do bambusovega vlaka, ki je edini v tem predelu Azije, ki še obratuje. Železnico so pred več kot 150 leti postavili Francozi in jo uporabljali za prevoze med obema sedaj največjima mestoma v državi Battambangom in Phnom Penh-om, a sedaj že nekaj 10 let ne obratuje več. Bambusov vlak je pa resnično zanimiv in enostaven za uporabo, saj na tire smo namestiš 2 osi, od tega eno pogonsko, na vse to dodaš iz bambusa prepleteno desko, na kateri sediš in motor, ki  ga s pomočjo jermena povežeš s pogonsko osjo in stvar deluje! Pa niti ne počasi! Vagonček, če temu lahko tako rečemo,  domačini kar redno uporabljajo za razne tovore, sedaj predvsem za riž, kajti trenutno poteka v okolici žetev (80% riža v državi pridelajo tukaj). Baje imajo v planu že prenovo železniške proge na tej lokaciji, kar bo pomenilo konec te zanimive dejavnosti, ki domačinom služi tudi kot zaslužek, saj prevoz z vlakom stane 4 do 8$ v eno smer. Je res zanimivo in vredno ugleda!

Pozno popoldan sva se vrnila nazaj v hotel povsem oranžna od peska in pošteno utrujena. Battanbang, kot drugo največje mesto v Kambodži zapuščava jutri ob 7.00 in se podajava s čolnom proti Siam Ripu (20$/osebo  prevozom do reke in potem do mesta). Pot naj bi trajala cca 5 ur in me prav zanima koliko sprememb je na tej poti, saj sem jo jest opravila 9 let nazaj in na njej doživela tudi nesrečo – zaleteli smo se v večjo ladjo, a preživeli – bili pa povsem mokri v nekaj minutah,…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *