Po poti stare železniške proge v Trst

Tokrat sva za štartno mesto izbrala grajsko dvorišče na Sočerbu, odkoder sva se s kolesom odpravila po prašnih makadamskih poteh mimo pašnikov do vasice Beke. Od tam sva pot nadaljevala proti vasi Klanec in naprej proti gradbišču pri avtocsti, kjer zaviješ levo in le nekaj metrov stran zagledaš tablo Krajinskega parka Doline Glinščice. Krajinski park obsega: sotesko Glinščice z dolino Griže, ponornimi jamami in z arheološkimi lokalitetami Lorencon, Grad nad Botačem in Sela na Malem Krasu. Celotno območje je bilo za krajinski park razglašeno leta 1992 in se odlikuje z izredno krajinsko slikovitostjo in nedotaknjenostjo.

Na tem mestu se prične makedamska pot po stari trasi železniške proge proti Trstu, tako imenovana Hrpeljska proga ali Hrpelja – Kozina – Trst. Proga je bila zgrajena leta 1887, ukinjena pa 1959 in je v dolžini 19,6 km predstavljala povezavo med Trstom in Pulo. Zaradi izjemno velikega nagiba (32,7 promilov!!!) in višinske razlike skoraj 490 m, je bila v ekstremnih vremenskih okoliščinah skoraj neuporabna. Po 15,209 km ali 295 m pred postajo Draga je bil mejni prehod. Proga ima 13 mostov, 6 viaduktov in 5 predorov, od katerih je najdaljši 224 m dolg predor Ricmanje. Danes je pot odlično ohranjena in imenitna sprehajalna ter kolesarska pot….